BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Visi vienodi, tokie patys, ar?!…

2011-01-15

colorful-people

Sveiki,

Nuolat girdim frazę, mes visi vienodi ar tokie patys. Šias frazes kartoja tiek heteroseksualūs tiek homoseksualūs žmonės kaip užsikirtę. Bet ar ištikrūjų taip ir yra?!

Taip, kaip žmonės mes esam vienodi, mes esam visi žmonės. Bet mūsų vienodumas, tuo ir pasibaigia. Nors kai kurios institucijos ar žmonių grupės ir norėtų, kad būtų kitaip.

Kiekvienas iš mūsų esam visiškai skirtingi. Kiekvienas turim savo interesų ratą, savo norus, troškimus, poreikius. Kiekvienas elgiamės skirtingai vienoj ar kitoj situacijoj. Kiekvienas siekiam to ko norim gyvenime, kiekvienas renkamės savo gyvenimo kelią. Kiekvienam iš mūsų tas kelias yra vis kitoks, vieniem sunkesnis, kitiem lengvesnis. Kartais tai priklauso nuo mūsų pačių, kartais nuo aplinkinių, kartais nuo bendražygių. Vieniem gyvenimo tikslas yra karjera, kitiem seima ar vien malonumai.

Įstatymai mum turėtų būt taikomi taip pat lygiaverčiai. Dėje, taip nėra. Todėl kai kurių iš mūsų gyvenimo tikslai dažnai būna sugniuždyti. Kas juos sugniuždo? Įstatymų trumparegiškumas, žmonių nepagrystos baimės ar tiesiog nesupratimas. Ar tai daro mus lygiaverčius? Deje, ne.

Esam visi skirtingi, gražūs ir ne tokie gražūs, aukšti ir visai nedideli, juodaodžiai ir itin išblyškę, didelėm nosim ir visai mažom nosytėm. Vieni mėgsta juodus drabužius, kiti baltus, dar kiti itin spalvotus. Vieniem svarbu vien skaičiai, kitiem kur kas svarbiau jausmai ir žmogaus psichologijos vingiai. Ir tai yra nuostabu. Mes visi skirtingi, kiekvienas sugebam kažką kito, sujungę jėgas mes galim padaryti bet ką. Mūsų skirtingumo kontrastai sudaro visas vaivorykštės spalvas. Nuostabią šeimą. Linkiu visiem daugiau pagarbos vieni kitiem, daugiau meilės, dėmesio į vieni kitų poreikius.

Esu įsitikinės, kad mes pasiektumėm kur kas daugiau, jei nustotumėm vieną kartą ir visiem laikam matyti vien savo nosį ir nieko daugiau.

Patiko (26)

Rodyk draugams

Temos: Žmonės
Žymos: , , , .



Komentarai (21) Palik savo komentarą!

  • 1.    Ramunė  |  2011-01-19, 19:50

    ” Įstatymai mums turėtų būti taikomi taip pat lygiaverčiai”

    O tai ką nėra?
    Nesuprantu žmonių, kurie skundžiasi dėl įstatymų, kad ne visiems taikoma vienodai ar pan.
    Įstatymai įtvirtina ne tik teises, bet ir pareigas… Deja, pastarąsias žmonės pamiršta.
    O žmonės yra ir skirtingi, ir vienodi.
    Žmonėms reikia oro - kvėpuoti, vandens ir maisto - kad pragyventi, rūbų ir stogo virš galvos - kad nesušalti.
    Štai ir mūsų panašumai, suprantu, kad jie yra abstraktūs, bet štai taip mes ir esame vienodi. Ir tai nėra blogai.

  • 2.    Sigge  |  2011-01-19, 20:30

    Ne, dėje, nėra.
    Taip, tu teisi. Mes dažnai pamirštam savo pareigas. Homoseksualūs žmonės nepamiršta mokėti mokesčių, tai galim įvardinti kaip paraiga. Bet dėje, dalies iš šių pinigų mes niekada nepanaudosim. Nes teisiškai, mes negalim turėt vaikų, taigi mes vaikam išmokų negausim. Jei partneris išeis anapilin, mes negausim tam skirtų išmokų, taip pat. Mes taip pat negalim įteisinti savo santykių. Vis dar atrodo, kad įstatymai taikomi visiem tokie patys? Taip, tokie patys. Nes kai kas norėtų, kad mes būtumėm vienodi. Bet taip nėra ir nebus. Todėl ir įstatymai turėtų būt ne tokie trumparegiški.
    Taip, pagal tavo žmogaus apipbrėžimą, žmonės vienodi. Bet žmogus nėra padaras kuriam užtenka pavalgyt ir kvepupt atsisėdus po saugiau stogu. Jis yra visuomenės dalis, su begale interesų, poreikių, pareigų t.t ir pan. Galų gale, žmogus turi jausmus. Ir visa tai, padaro žmones, visiškai skirtingais.

  • 3.    Ramunė  |  2011-01-19, 21:48

    Galvoji tik apie tai, ko negali gauti, labai negatyvus požiūris. O tu pagalvok, kad turėdamas darbą ir mokėdamas mokesčius gali gauti ir kitų socialinių garantijų, kuriomis sunkiu ekonominiu laikotarpiu nedaugelis gali pasigirti.
    Aš nesakau, kad mūsų įstatymai yra geri tokie, kokie yra. Yra labai daug spragų, bet Lietuva yra jauna teisinė valstybė ir nereikia tikėtis kažko jau tokio nuostabaus nuo pat pradžių. Be to dauguma žmonių yra labai siaurų pažiūrų, ir tai jau ne įstatymų, o mentaliteto klausimas.
    Kai pasikeis mentalitetas - pasikeis ir įstatymai. :)

  • 4.    Sigge  |  2011-01-19, 22:10

    Na visu pirma, tai aš turiu viską, gyvenu ne Lietuvoj. Kaip žmogus bei kaip atskiras individas, turiu suteiktas visas galimybes.
    Taip, visada gali džiaugtis tuo ką turi. To Lietuvoje ir siekiama, pažiūrėk, o tavo kaimynui blogiau nei tau. Visada turi džiaugtis net ir tuo, kai nieko neturi.
    Bet Lietuvoje žmonės yra įsprausti į rėmus, kuriuose turi jaustis laimingi. Bet tuo pačiu neturintys nė menkiausios galimybės augti, tobulėti. Visa tai ir augina pyktį, kurio kuo toliau, tuo daugiau. Ir panašu, kad tendencija nesikeis, artimiausiu metu. Nes žmonės tik dar labiau spraudžiami į rėmus. Ir juo labiau, kad Lietuva yra jauna teisinė valstybė. Ji turi iš ko mokytis, bet to nedaro. Atvirkščiai, daro tas pačias klaidas, net pati iš jų nesimokindama.
    O kodėl mūsų tauta yra siaurų pažiūrų, kodėl yra toks mentalitetas o ne kitoks? Dėl tų pačių rėmu į kuriuos žmonės yra įsprausti. Jie negali augti kaip asmenybės. Žmonės Lietuvoje egzistuoja. Ir aš tikrai nedrysčiau nurašyti viso to sovietiniams gniaužtams, kad ir kaip tai lengva bebūrų. Praėjo jau daug metų. Pagalbos Lietuva gavo oj kiek daug, iš tos pačios pagalbos buvo padaryta, nieko… Pingiai buvo išvaistyti, neaišku kur.
    Tam kad tauta augtų, reiktu pamiršti visumą ir prisiminti žmogų.

  • 5.    Ramunė  |  2011-01-20, 09:07

    Aš asmeniškai nesijaučiu įstatyta į jokius rėmus ir jaučiuosi laisva, taip, kad kalbėti už visus tavo vietoje nedrįsčiau :)

  • 6.    Sigge  |  2011-01-20, 09:34

    Aš suprantu, kad nesijauti. O aš ir nesakiau, kad visi jaučiasi įstatyti į rėmus. Žmonės dažniausiai net nesusimasto, kodėl yra vienaip ar kitaip. Kodėl žmonės elgiasi vienaip, o ne kitaip.
    Kaip pati rašei, tu džiaugiesi tuo ką turi. Bet ne visiem to užtenka.
    Aš ir pats toks nesijaučiau. Kol pamačiau, kad gali būt kitaip ir nėra taip jau sunku to pasiekti.

  • 7.    Bailys Anonimas  |  2011-01-20, 09:42

    ARRRGH. Tas žodis rašomas “deja”, o ne “dėje” ar “deje”. Kaip mane nervina, kai žmonės jį rašo neteisingai - ypač dar ir pastoviai, o ne tik retsykiais suklysdami.

    O apie žmonių skirtingumą ir panašumą tiesą pasakęs yra dar Konfucijus (rašau angliškai, nes nenoriu verst jau kartą versto teksto):
    “By nature, men are nearly alike; by practice, they get to be wide apart.”

    Ir DAMN IT, išmok taisyklingai rašyti “deja”.

  • 8.    petk  |  2011-01-20, 13:11

    Kažkaip labai jau paviršutiniškas požiūris, kad ‘esam visi visiškai skirtingi’. Manau kad kaip tik belekaip panašus. Kartais taip noris pabūti tikrai išskirtiniu, bet matai kad elgiesi kaip tūkstančiai, kartais net mąstai kaip jie. visi tie bendri vyrų ir moterų standartiniai panašumai, visos amžiaus bruožų esančios tendencijos ir elgesys pagal jį galioja kiekvienam, visi mūsų darbai, norai, vertybės yra labai dažnai šablonai ir kartais net ne iš keliasdešimt variantų, o iš keliolikos. O vien tai kad vienu metu žmonės nemąsto to pačio ar atrodo truputi kitaip ar kalbėjimo ir elgesio bruoželį turi truputi kitokį, tai nereiškia, kad “Esam Visiškai Skirtingi”. Kad ir kaip man to kartais norėtųsi.

  • 9.    Sigge  |  2011-01-20, 14:49

    Na tai jau yra filosofavimo lygis. Ir taip, tu esi teisus. Nes mes suvokiam tą pačią frazę, skirtingai.
    Mes viską gyvenime bandom susistemizuoti, nes taip mum papraščiausiai lengviau. Neišimtis ir žmonės. Skirstom juos į grupes, pagal lytį, odos spalvą, charakterį, pranašumus vienoj ar kitoj sritį t.t ir pan. Bet tu paimk vieną iš mažesnių grupių ir pradėk juos skirstyt į kitas grupes, pamatysi, kad kiekvienoj grupėj liks po vieną žmogų, kai kuriose grupėse, jų iš vis nebus. Ir iškirčius individus į visas įmanomas grupes, manau kad tikrai nerasi dviejų tokių pačių, kurie priklausytų visom, tom pačiom grupėm.
    Ir taip, tu teisus, mes kažkuo panašūs, bet kartu ir ne.

  • 10.    Sigge  |  2011-01-20, 14:54

    @Bailys Anonimas

    Atsiprašau už savo klaidas. Mano gramatika tikrai ne kokia. Ir kuo toliau, tuo prastesnė. Pernelyg mažai naudoju lietuvių kalbą, bet bandau taisytis;-)
    Na o Konfucijaus žodžiai, tikrai vietoj ir labai į temą. Lyg sutraukimas į vieną sakinį, viso to, ką norėjau pasakyti.

  • 11.    Sigge  |  2011-01-20, 15:11

    @ petk

    Pamiršau pasakyti esminę mintį, kurią norėjau parašyt atsakydamas. Žmogaus išskirtinumas gimsta jo galvoje, bet ne kaip noras o kaip asmenybė. Jam nereikia norėti būt kitokiu, taip gaunasi natūraliai, asmenybei augant.

    Esu gyvenime sutikes žmogų, labai panašų į mane savo elgesiu. Jis taip pat miega, taip pat ir tą patį valgo. Mes net arbatą plikomės ir geriam, visiškai taip pat. Susitikę mes stebėdavomės, kaip taip gali būt. Bet tuo pačiu metu, mes visiškai skirtingi kitais aspektais. Mūsų visiškai kitokia išvaizda, mes dirbam visiškai skirtingus darbus, mes siekiam visiškai skirtingų dalykų gyvenime, musų vertybės taip pat skiriasi.

  • 12.    commitment  |  2011-01-20, 22:23

    Patiko tavo požiūris. Kartą bendravau su vyresniu žmogus, jis rūkė, buvo nusiminęs ir tarė apie žmones tokią frazė: “Žmonės kaip tarakonai: vieni kitus žudo, muša, apgaudinėja, pisa, meluoja…”. Dabar tęsiu savo mintį. Kad žmogus matytų ne vien savo nosį, turi būti arba daug kartų įskaudintas ir pats pasijutęs aukos kailyje, arba šiaip keletą kartų buvęs su praskelta galvą, arba kažkur klydęs, arba … Tiesiog kūrėjas, norintis keisti, norintis pradėti čia ir dabar, nes gyvenimas tik vienas duotas, nieks neduos jo mum daugiau

  • 13.    Sigge  |  2011-01-21, 01:56

    @commitment
    Būtent, tu esi visiškai teisus. Kol žmogus nepajus ką reiškia būti kitam lazdos gale, niekada nesusimastys ka tai reiškia. Ir taip yra daugelyje gyvenimo situacijų.
    Taip, gyvenimas yra vienas, bet jau aš jo nenoriu nugyvent nesuvokime ar kažkokiam isivaizduojamam burbule, kur tik man vienam gerai.
    Kaip jau rašiau prieš tai, esame didžiulė šeima, kur visiem turėtų būt gerai;-) Bet to pasiekt galim, tik gerbdami ir suprasdami vieni kitus.

  • 14.    Immo  |  2011-01-24, 15:18

    The picture is so colorful ;) Its quiete cool! Have a nice day!

  • 15.    Sigge  |  2011-01-24, 17:26

    @Immo
    Yes, that picture is colorful just like people all around the world. The article is all about that.
    Hälsningar från Sverige;-)

  • 16.    Petka  |  2011-01-28, 14:51

    na tikrai nesame ‘Visiškai Skirtingi’, nes jau yra vien tai, kad betkokiame žmoguje gali rasti kažko panašaus. O tai iškart metą išvada, kad galim būti tik Dalinai Skirtingi.
    Ir tai manau, kad mes neturim išskirtinių bruožų. Turim gal tik skirtingas bruožų kombinacijas ir vien tai kad nerasime dviejų žmonių su visiškai identiškom bruožų kombinacijom, tai tik gali įrodyti kad negalim būti Visiškai panašūs, tačiau panašūs esam belekaip.
    Debilas tas žmogus kuris pasakė, kad priešingybės traukia vienas kitą. Traukia panašumai. Jei visi būtume Visiškai Skirtingi, tai nei vienas nebūtų vedęs, ištekėjusi, niekas neturėtų tikrų draugų.

    Galima paimti betkokį tavo prisiminimą, bruožą, ypatingą frazę, jausmą ir esu garantuotas kad galima rasti kitą žmogus žmones, kurie bent vieną iš šitų dalykų taip pat prisimena, taip pat pasielgia, pasako… Visi gan skirtingi kaip visuma, tačiau atskirom detalėm viskas gan banalu ir šabloniška. Tas turbūt labiausiai kartais ir nuvilia. Kad susipažinęs su pakankamai dideliu žmonių kiekiu, nebesugebėsi rasti jokio ‘deimančiuko’ - jokios detalėlės kurios neturės kas kitas, nebebus įmanoma nustebti.

  • 17.    Petka  |  2011-01-28, 14:56

    Kaip įrodymas - pasakyk bent vieną savo idėją, kuria visais būdais bandysi įgyvendinti ir galiu lažintis, kad ją jau būsiu girdėjęs. (tik nuoširdžiai realią idėją, o ne belekokią kad tik paneigtum mano teiginį pvz: Žadu būti profesonali Lietuvos bangletininkė).

  • 18.    Sigge  |  2011-01-28, 16:54

    @Petka
    Taip, bet į tokį komentarą jau atsakiau, pažiurėk šiek tiek aukštėliau.
    Prisimink žaidimą, kai keliuose iš pirmo žvilgsnio, tokiuose pačiuose paveikslėliuose, reik surast skirtumus. Taip jie tokie patys, bet tik iš pirmo žvilgsnio. Ir taip, daugelyje žmonių gali surasti vieną ir tą pačią savybe, bruožą ar ką tik nori. Bet tai tik vienas, ar du, ar trys iš daugelio. Žvelkime giliau, ne vien į nosies galiuką, plaukų saplvą, megstinį ar charakterio savybes. Žiurėkim į visumą.

    Dėl įrodymo, na skamba juokingai, kaip gi man patikrint, tu girdėjęs tai ar ne….?
    Bet kokiu atveju, aš noriu, labai labai noriu įgyvendint vieną idėją ir ne vieną. Viena iš jų, atidaryti pagyvenusių žmonių užimtumo centrą Lietuvoje, kuris teiktų nemokamas paslaugas. Kaip tik norėjau rašyt apie tai straipsnį. Ten jie galėtų kartu žaisti loginius žaidimus ir ne tik, diskutuoti apie perskaitytas knygas, užsiimti fizine veikla, mokintis naudotis kompiuteriu, klausyti seminarų t.t. Nes man labai liūdna žiūrėti į Lietuvos senukus, žmonės baigia dirbti ir pradeda po truputį nykti. Ne vieną veiklų žmogų mačiau sunykstantį. Nes jiem nėra kuo užsiimt, kur išeit, pabendraut. Žmonė išeitų iš namų, bendrautų, gautu kažkokių naujų žinių, veiklos. Nebūtų tokie pikti ir nesijaustų užmiršti, o jie tikrai yra verti nors tokios pramogos.

  • 19.    gediminask  |  2011-01-30, 23:50

    labai gražiai parašyta: “Mūsų skirtingumo kontrastai sudaro visas vaivorykštės spalvas. Nuostabią šeimą.” Čia šv. Augustinas panašiai kalbėjo: “Sakome, kad visi veidai yra panašūs, ir vis dėl to matome, kad jie skiriasi. Atrodo, kad visi veidai turėtų būti vienodi, nes visi asmenys priklauso tai pačiai žmonių giminei. Mūsų nuostabai, jie tokie įvairūs, kad turime pripažinti, jog visi veidai yra skirtingi.”
    Baily Anonime, ačiū, kad pamokai, bet nekrimsk savęs dėl to, kad mes klystam, nes tai nuo tavęs nepriklauso. Jaudinkės dėl to, kas nuo tavęs priklauso :)
    Sigge, gražiai išvedei apie skirstymą į grupes… Vis vien paliks grupė, kur vienas žmogus… nes jis unikalus. O, kad visiem turi būt gerai, kaip sakei, tai netikiu, kvepia ideologija, kad visi gali turėtų vienodai gėrybių. Iš kitos pusės galėtume būti laimingi, pasitenkindami tuo, kuo turime, bet ir to neužtenka… Giliai širdy suprantame, kad vien šiuo pasauliu neužsibaigia gyvenimas ir Dievo klausimas yra mūsų širdyje, mūsų chromosomose, mūsų atomuose… Dėl senelių: mano draugui taip pat rūpi šis klausimas :) Jis norėtų padaryti vos ne senelių miestą :) kaip filme kažkuriam…
    Ačiū už išklausymą :)

  • 20.    emptybroadway  |  2011-02-15, 19:23

    Aš manau, kad tu neteisingai supratai poziciją, jog visi žmonės yra vienodi. Iš tikrųjų, ši frazė dažnai priminama mūsų visuomenei tokiu pavidalu: ” Visi skirtingi, visi lygūs”. Tikriausiai sutiktumėt, kad lietuvių tauta nėra tokia tolerantiška, kaip dauguma vakarų europos tautų. Dėl šios priežasties, mums dažnai kiša į galvas, kad visi esam vienodi ir privalom gerbti vieni kitus. Faktas kaip blynas - žmonės skirtingi, bet teisės ir pareigos visiems yra lygios. :)

  • 21.    ALGdas  |  2011-02-15, 19:41

    Jeigu paimtume du žmones ir juos smulkiai išnagrinėtume, pamatytume, kad nė vienoj srity nesame panašūs. Kodėl tokiais mes esame: ar tokiais sukurti, ar čia atsitiktinumų kombinacijos. Manau, atsakymo niekas neturime.

Rašyk komentarą

Privalomas

Privalomas

Leistinos HTML žymės:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trackback  |  Užsisakyti komentarų RSS srautą


Nauji įrašai

Nauji komentarai

Archyvai

Reklama